martes, 20 de diciembre de 2016

Why running faster is not always better: 16 weeks for a faster marathon




From the book "16 weeks for a faster marathon", with author's permission.





Breaking the speed limit in a car is illegal, and it should be illegal in running workouts, too. In a runner’s mind faster is always better, and any run that is longer or harder than prescribed is considered an achievement.
However, if you’re following RunnersConnect’s or your coach’s training, running faster or longer than prescribed might actually be detrimental to your potential success at your goal race and your long-term progression.

Each workout, recovery run and rest day in our training plans has a specific purpose. To maximize the effectiveness of each run and to make the absolute most out of every mile, it’s important that you adhere to pace guidelines.
Here’s a quick rundown of common running workouts and why breaking the speed limit is a bad idea:





Why running faster during tempo runs is detrimental


When you push too far beyond your lactate threshold pace, you prevent your body from learning how to effectively clear lactic acid. Instead of becoming more efficient by handling a moderate and consistent amount of lactate, your body is flooded. It isn’t able to benefit from a prolonged period of lactate clearance. By speeding up, you don’t achieve the benefits of the workout and actually walk away from your tempo run less fit than you would have by staying on the prescribed pace.

Why running too fast during recovery runs is detrimental


Your body does not have an infinite ability to heal itself and requires proper rest in between hard bouts. If you run too hard on an easy day, you create more muscle tears than you’re fixing, extending the amount of time you need to fully recover. This can cause you to run poorly on subsequent workouts because your muscles are still fatigued. Keeping your easy days truly easy will promote faster recovery, allowing you to be prepared for the next hard session and produce maximum results.

Why running too fast during speed workouts is detrimental


During VO2max workouts and speed work, you’re asking your body to push its limits.
When running near your top speed, the likelihood of injury is increased since muscles are being contracted to their max while under duress. Your training schedule will assign workouts that hit your VO2max to develop speed, but keep you from going over the red line. Keeping your speed workouts within the given pace range will reduce the risk of injury and allow you to string together consistent training.




Our training plans are an intricate puzzle that pieces together different types of workouts. It maximizes the available time to prepare you to have your best performance on race day. Running faster than prescribed paces may seem as if it’s advancing your fitness, but you are actually limiting your progress and increasing the likelihood of getting injured. Before you step out the door on your next run, think to yourself, “What is the purpose of my run today?” This will ensure you stay on course and give you the confidence you need to execute a plan as it’s prescribed, even if it means obeying the speed limit.

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miércoles, 14 de diciembre de 2016

¿Cual seria el mejor regalo para un corredor / corredora?








¿Y cual seria el mejor regalo para un Corredor?
Pues desde luego algo relacionado con el deporte, pero .. ¿y si le regalas ropa deportiva y ya tiene ese modelo exactamente? ... ¿o no le sienta esa ropa?.

Aquí te propongo unos regalos que harán a tu amigo / amiga / pareja "runner" saltar de gusto y aplaudir de pie con lagrimas en los ojos.




Una terapia de masajes


O sea... ¡no que te ofrezcas a darle los masajes! (bueno cada quien), lo que me refiero es a una sesión de fisioterapia ya sea de descarga, o de tratamiento, entre mas sesiones mejor, esas nunca están de menos en un corredor.

Una "dotacion" de cinta "kinesio"


La cinta kinesio es siempre útil para los corredores, puedes encontrar en you tube como aplicarlas y desde luego le dices a tu amigo que estas cuidando su salud





Las fotografías oficiales / o el video de la competencia


El regalo que le dice a tu amigo "te admiro" o "estoy orgulloso / orgullosa " de ti.

muchos de nosotros tenemos las fotos copiadas de algún lugar y con marca de agua, así mismo a veces hay vídeos de la competencia que son de baja resolución.
Las competencias mas organizadas te venden las copias digitales, sin marca de agua a un precio mas o menos razonable y es un muy bonito recuerdo de ese ultimo reto logrado.

Desde luego aquí hay que hacerle de metiche y averiguar si esas fotos ya fueron compradas o no. (para que no se las vuelas a comprar... que oso we!)

UN NUMERO DE COMPETENCIA






Este regalo no solo dice "te apoyo" o "Te entiendo" sino aun mas "Te pido que vayas por esa medalla", "¡ha por todas!".. o como decimos acá "¡Pos ha!.. por todas!".
Este regalo requiere que:
  • Conozcas a quien lo vas a regalar lo suficiente como para saber que esta planeando ese reto especial
  • Conozcas a quien lo vas a regalar muuy muuy bien para saber que aun no lo ha comprado
  • Te sepas sus datos personales como su nombre, e-mail, edad y asi (Stalker!)

Por todo lo que esto representa, el mejor regalo del mundo mundial.... ¡un Dorsal!

y pues... si ... ropa deportiva o Tenis


SI ya tenia esa camisa, no esta de menos, los tenis.. pues se gastan muy rápido si de verdad corres, por lo que esto es un regalo muy bueno, aunque no tan bueno como los otros mencionados



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lunes, 12 de diciembre de 2016

[Video] resultados y video resumen del Maratón Powerade de Monterrey 2016









La edición del maraton powerade 2016 se corrio este domingo 11 de diciembre en Monterrey.




6638 corredores terminaron la justa con tiempo oficial (se inscribieron aproximadamente 8 mil corredores por lo que poco mas de mil cuatrocientos no terminaron o no marcaron un tiempo valido).

El primer lugar lo ocupó Jorge Alberto Hernandez Medina, con un tiempo de 2 horas con 28 minutos mientras que en la rama Femenil la ganadora fue Mirthala Narvaes Moreno con un tiempo de 3 horas 8 minutos.


Ve los resultados completos en este link




Grupo Reforma produjo un video resumen de la carrera muy interesante el cual aquí les comparto.








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